Saturday 15 May 2010

horoscopes


I want to say that there's a thin line, but that's no longer important. What's important for me is to be, and depend on, me. I carry my smile and my burden, but it’s so heavy inside. I do care. Still, about so many things. But there's less pain, grief and agony. Less stress and less sadness. I'll get through, we both will. No doubt about it. I just wish I'd been stronger to start with. Wish I'd kept my rules and been less forgiving. Could I've loved less? But on the other hand - I've wouldn’t have learnt as much as I've done. I’ve gone back to my basics. Looking for signs. Struggling forward. Go go go. Don’t look back. Move further away and heal.


Såhär jävla trött ser man ut efter en längre tid utan bra sömn. Men jag o fröken B lyckades i alla fall lokalisera var man köper CupCakes på Dubai Mall. (Nedanvåningen Bloomingdale's)
Ny blazer och mina grymma brillor. Skulle egentligen ta en bild på hårfärgen, men tror ni den fastnade? Nej. 
Jag är inte gråhårig. Cendré med röda inslag. 
CupCakes. Inte särskilt upphetsande och omöjliga att äta. Hamnade i papperskorgen.

Idag har jag funderat. Jag blir så sjukt TRÖTT på att bry mig. Härmed fastställer jag att min kropp är det snyggaste jag vet och jag ser fram emot att åldras med den. 

Vidare noterade jag att efter att först ha gått upp i vikt här (för att sedan drasa neråt på skalan de senaste dagarna) så har jag blivit av med något - mina tits. Hallå?! Where do you go, my lovely? Tydligen tappar man inte vikt på samma ställe som man lägger på sig. Gud måste ha varit förbannad när han skapade kvinnan - inte nog med att vi ska blöda med jämna (eller ojämna) mellanrum och genomlida barnafödande; vi ska även inpräntas en besatthet av hur viktitgt det är med bröst och smal midja. Men för att uppnå en smal midja så måste man alltså ge upp brösten.  Hur ostrukturerat skapande är inte det?! Klart som fan Gud var man, ingen kvinna hade gjort något så ogenomtänkt.

 

No comments:

Post a Comment