Tuesday 6 April 2010

Uppdatering

Nu har jag talat om 4 gånger för min man att jag aldrig någonsin mått såhär dåligt under en sjukdomstid. Jag tror min tydlighet fått motsatt effekt.
 Han frågar bara om han kan göra något - men jag är långt ifrån räddning... 

Det här är dessutom första gången i mitt vuxna liv som jag är så pass kass att jag faktiskt inte bryr mig om mat. Jag tror att jag annars är den enda som går upp i vikt, även vid kräksjuka/körtelfeber el dyl. Nu har jag inte haft något av det (tror jag) men jag är tämligen övertygad om att jag är säker. 

Det ständiga illamåendet är dock knäckande. 
Jag kan inte stå upp - för då blir jag yr
Jag kan inte sitta ner - för då trycker jag ihop magen och blir än mer illamående
Jag kan inte ligga ner - för hur jag än gör så vidrör någonting mina mandlar och kräklusten sprider sig explosionsartat genom kroppen. 

Till råga på allt så är svensk mat det enda jag kan tänka på. 
Smörgåstårta
Smörgås med prickig korv
Mammas helstekta spätta
Julskinka
Revbensspjäll
Fläskkotletter
Frallor med saltkött
Leverpastej och ättiksgurka
Avokado med räkor
Räkcocktail
Oxfilé 
Kräftor
Svärmors kräftstjärtsaperitif
Renskav i tunnbröd
Kebab
Pappas kvällsmackor
Krikelins pajer (jag tycker inte ens om paj!)
Lady E´s spagetti med kötfärssås och kantareller

Jag saknar till och med att ta morötter i stallet och dela med fålar två
Eller att äta frukost med Cliff - allting delas broderligt
(även om jag oftast är den som inser vidden av min vänlighet då jag ger honom macka TROTS att han ätit frukost redan. Han ser oftast svältande ut ändå och tittar anklagande på mig för att jag har FRÄCKHETEN att äta upp min egen halva...)


Nu är alla sjuklingar nedbäddade. 

No comments:

Post a Comment