Sunday 21 March 2010

Så var man utan familj igen...

Film - Into The Wild


Fina syster kollar showen vid Burj Khalifa           Ost-Bricka i Casa Al Barsha
Mamma o Yster på Dubai Mall          Världen största Cappucino-kopp
Mamma redo för Desert Safari               Solnedgång över öknen
Precis innan avfärd och tårar

Ja, jag har lyckats ta en bild på syster-yster där hon varken tuggar, blinkar eller gör miner. 

Yter och mamma hade med sig ett enormt upplag av godis och tidningar. Jag fick springa iväg och handla en korg att ha alla våra tidningar i, annars så skäms jag när det är städdag. Vad gäller godiset så är det ju faktiskt en färskvara, men jag kommer inte äta mer av det. Jag råkade nämligen nysa i lakrits-påsen. Så den är bara till P nu. Lucky me så läser han inte bloggar... 

Det har varit helt undebart att ha lite familj nära ett par dagar, men tiden går för fort. Jag ville göra så mycket men så helt plötsligt står man där och de ska ta en buss till flygplatsen och vi ska inte ses på ytterligare 3,5 månad. 
Det tål att nämnas om och om igen, men jag lever ett ganska ensamt liv här som landsförvisad utlandssvensk. Eller, inte ensamt. Men jag saknar det essentiella;
 en familj att vara trött på 
vänner att våldgästa
en bästis som jag kan ringa när som helst (och som med tre frågor har exakt koll på läget)
att bli jagad av hönsen
att rida ut på Bobby med Cliff rusandes runt runt runt som en vilde

Nu ska jag bara hålla mig vaken till inatt så jag vet att yster och mamma är hemma

No comments:

Post a Comment