Tuesday 2 March 2010

I Glädjen och Samvarons Tecken

Joni Mitchell - A Case Of You


Igår var vi supermysare. Jag hade på mig obligatorisk morgonrock.


Festmat efter att IKEA-besök. Igår var det hemmagjord dip och grönsaker samt scramble och bröd.


Mys med Daim. Obligatorisk korv på IKEA. 

Idag började saker och ting kännas riktigt bra. På riktigt. Det börjar liksom falla på plats. Då gjorde jag det ödesdigra misstaget att gå till en frisör. Jag och P sa att vi skulle unna oss en riktig restaurangkväll. han skulle överraska mig och så skulle vi vara nära havet så vi kunde mysa i regnet. 
( Det har regnat i 2 nätter nu. Översvämningar och kaos... Folk har tydligen dött, både pga olyckor och då de stått i elektrifierat vatten. Varför man nu gör det? Ruggigt i alla fall. Nästan i stil med snö söder om Dalarna. Se bara på tågtrafiken i Småland; Växjö, Nässjö... Vem har INTE suttit fast där?! )
Vi skulle BARA göra en par-klippning... Mannen som klippte mig gjorde INTE som jag sa. 
Han använde en slö sax, klippte ojämnt och sen - det var det här som framkallade tårar - klippte han min lugg snorkort o taggig!!! Jag var helt förtvivlad. Jag bara gick. Gick direkt till en annan frisör och i princip tvingade dem att boka in mig inom en halvtimme. 
En darrande underläpp och ringar under ögonen gör underverk!  

Om jag gör ledsna miner så åker hårfästet neråt. Får väl vara sur i 6 veckor nu...

Jag tyckte så bra om min lugg, jag ville bara ha den rak. 
Det värsta var att han stötte å mig HELA tiden. Ordet fästman ( eng; Fiancé ) ingick nog inte i hans vokabulär. Eftersom jag inte kunde släppa det utan bara ville gå tillbaka och skrika hysteriskt, vifta med en kniv och desperat dra i min icke-existerande lugg, så erbjöd sig P att ta ett snack med honom. Tydligen hade managern tagit tag i det och bett om ursäkt. Tur jag har en man. 
Men vi var nog ganska ense om att botten var nådd då mannen-med-sax frågade efter mitt mobilnummer ( efter att jag nämnt "Fiancé" cirka 180 gånger ). Så det blev ingen lyxig middag. Vi gick hem och kollade på alla lediga rum på hotellet, sen beställde vi Kina-mat och såg Låt den Rätte komma in. Förhoppningsvis så flyttar vi om 3 dagar. 

Peace

No comments:

Post a Comment